Ghid de supravietuire pe tren pentru femei – Ruta Tg. Mures – Botosani – Tg Mures

Noiembrie 8, 2009

Cica stadiul economiei unei tari se cunoaste dupa „drumurile de fier” pe care le are. Ei bine Romania cred ca e undeva in anii 1960 in ceea ce priveste „drumurile de fier”. Ca sa ajung acasa in Botosani inainte sa plec din Tirgu-Mures trebuie sa ma pregatesc ca si cum as merge la razboi. Am in fata un drum de 10 ore cu trenul din care aproape trei ore le petrec in gara Razboieni
razboieni
Sa ajungi la ora 1 noaptea si sa stai trei ore in aceasta minunata gara, la o temperatura de -10 grade langa un calorifer de decor si cu cativa indivizi cu moralitate chestionabila e si normal sa ai in geanta ceva sa te aperi. Daca nu ai tine la indemana cheile, un pieptene sau ac de par. Pot fi folosit la zgariat si fugit dupa. Ah sa nu te astepti sa te ajute careva de pe acolo daca dai de belea.

Daca scapi cu bine de gara Razboieni si apuci sa te urci in trenul Timisoara Nord – Iasi esti pe jumatate salvata. De obicei legatura spre Botosani are intarziere, si trenul sta in gara Razboieni doar 1 minut. Doamne fereste sa ai bagaje. Partea cea mai faina e ca vagoanele de Botosani sunt oprite acolo unde nu este peron si e foarte fain sa iti iei avant de pe peron sa iti arunci bagajele in vagon si sa le izbesti de usa inchisa. Pentru o femeie oricat de fortoasa ar fi e foaaarte greu sa deschida din afara o usa de vagon. Din inautru dai cu piciorul in clanta si dupa trei incercari se deschide. Nu incerca s-o deschizi cu mana pentru ca daca esti mai firava s-ar putea sa te traga jos usa. Adrenalina iti creste cand ti-ai urcat bagajele si nenea controloru fluiera de plecare.🙂 N-am patit-o sa-mi plece bagajele si eu sa raman, dar nu se stie niciodata.🙂
Daca te-ai urcat in trenul bun atunci poti respira usurata ca ajungi la destinatie. Adica in minunata gara Botosani gara botosani 1876
Cand te dai jos aici te intampina acelasi peisaj care are peste 6 ani. Adica o gara in constructie de cand eram eu in anul I de facultate si ma chinuiam cu trenul pe ruta Botosani-Cluj-Napoca. Pe atunci nu era legatura directa noaptea de la Cluj la Botosani si inghetam de frig in minunata gara Veresti.
garaveresti1

Acestea sunt cateva poze gasite pe net, dar promit ca la urmatoarea „escapada” la Botosani cu trenul imi iau aparatul si fac poze la tot ce e mai „frumos” cand mergi cu trenul. La Craciun mergem cu masina, deci nu mai devreme de anul viitor. Ah si daca nu imi dispare aparatul pe tren.🙂
Despre oamenii care merg cu trenul si angajatii CFR nu are rost sa scriu ca stiti cu siguranta care e treaba. Totusi, ar trebui sa va zic ca daca esti femeie si mergi noaptea cu trenul pe ruta descrisa vei fi intrebata de vreo 20 de ori daca esti casatorita.🙂 Sfatul meu daca nu esti casatorita, zi ca DA ca daca nu s-ar putea sa te cuplezi fara voie cu un nenea cu aburi de alcool in el.🙂 Ah, daca e prea insistent zi ca esti insarcinata si mai ai 2 copii acasa. Asta te scoate din orice situatie neplacuta cand vrei sa mergi linistita la toaleta.
Si pentru ca e frumos cateodata sa mergi cu trenul un video simpatic:

5 Responses to “Ghid de supravietuire pe tren pentru femei – Ruta Tg. Mures – Botosani – Tg Mures”

  1. Andrei Dutu Says:

    La capitolul trenuri si usi care nu se deschid: acum vreo 6-7 ani, cand eram student la bucuresti, trebuia sa ma urc in tren dintr-o gara mai micuta. E, si acea gara minuscula se afla pe ruta brasov- bucuresti. Sa vezi distractie duminica, cand trenurile se intorceau pline ochi cu turisti de la munte si cum decideau ei sa incuie usile ca sa nu mai navalim si noi peste dai. Dai si alearga , pret de 1-2 minute cat stationa trenul, din usa in usa, pana gaseam una ne incuiata.🙂

  2. citromostea Says:

    Naspa. Ai patit sa nu mai apuci sa te urci?

  3. Andrei Dutu Says:

    Nu. Dar am patit sa merg pe scara trenului. Jumatatea inauntru, jumatatea in afara. Noroc ca era cald afara.😀


  4. Daca tot veni vorba de aventuri pe tren. Am circulat si eu mult cu trenul (4 ani) pe rute scurta Targu Mures – Ludus.
    De obicei imi calculam timpul astfel incat sa nu stau prea mult in gara dar asta nu a fost un avantaj mereu pentru ca o data fugeam cu bagajele sa prind trenul si nu stiiam pe ce linie era trenul m-am oprit si am intrebat un angajat CFR… „Trenul spre Razboieni? – Uite-l… cum pleaca!!!”.
    O data mi-au furat bagajul dar l-am recuperat din gara unde mosu’ (un cersetor) se juca linistit cu pokerul meu (gameboy) care il aveam in geanta… Sa vezi ce spint avea mosu’ dupa ce i-am coborat niste sfinti.

    Oricum problema e serioasa mai ales dupa cate trenuri au deraiat sau au facut coliziune si au deraiat pentru ca sinele de cale ferata au fost facute pe vremea buniciilor si asa au si ramas de atunci.

    Tin minte cat de frig putea sa fie in tren iarna cand cautam mereu un vagon mai plin ca sa nu mor de frig.

    PS: Usa se deschide cu piciorul🙂 cand cobori, si cand urci vezi pe unde iese nasu’.

  5. mishu88 Says:

    Mi-a plăcut povestirea ta! Să mai scrii astfel de incursiuni FeRoviaRe. Sunt pasionat de trenuri, scriu despre ele. Ca fapt divers, am luat la pas iarna asta Botoşani – Leorda. ;))

    Numai bine!


Lasă un răspuns

