Marketing intern a la Romanica!

August 8, 2009

In orice magazin te-ai duce fie ca e supermarket, hipermarket, magazin de pantofi, de electrocasnice etc. te lovesti de acelasi lucru. Angajati obositi, plictisiti, satui de munca, stresati si frustrati, neinformati asupra produselor care le vand.

Cred ca problema nu sunt neaparat angajatii, ci angajatorii/managerii. Unde este marketingul intern absolut necesar pentru o firma ? Orice mare manager trebuie sa stie ca are de multumit:

1. Clientii

2. Angajatii

3. Actionarii/ Top Managementul

Daca reuseste sa-i multumeasca pe acestia trei poate fi sigur ca o sa aiba si profit. Multumirea unuia tine de multumirea celuilalt. Daca clientul nu e multumit ,vanzari nu vor fi, angajatii nu isi primesc banii, actionarii/top managementul nu isi primeste partea.

In acest post vorbesc de multumirea angajatilor. Multumesti-i pe ei si clientii vor fi multumiti, implicit top managementul va fi multumit. Nu am de gand sa scriu un curs aici, ci o sugestie mica.

Managere motiveaza-ti angajatii!! Cum?

Da-i salar fix si prime in functie de rezultatele din vanzari. Daca i-l motivezi sa vanda mai mult ca sa ieie bani mai multi cu siguranta vei multumi pe toata lumea.

Asa poate nu o sa mai fie caserite acrite, vanzatoare de pantofi care se uita la client in scarba, angajati la departamentul de electrocasnice care sa nu stie sa iti explice cum sa foloseasca un client un aparat.

2 Responses to “Marketing intern a la Romanica!”

  1. Marusha Says:

    Aici avem de discutat si de calitatea angajatilor. Si pentru ca e vorba despre magazine, trebuie mentionat ca pentru aceste posturi nu sunt angajati specializati. Adica nu avem casierite pregatite pentru asta, nu avem vanzatori specializati in sales, avem doar pasageri intr-o statie.

    Daca discuti cu fiecare vei vedea ca nu e cariera lor acolo, acolo e un loc de munca nedemn pentru potentialul lor, o trecere spre o cariera in banci, institutii publice etc. Se comporta asa pentru ca sunt frustrati (majoritatea): de locul de munca, de salariu, de imaginea lor.

    Romanii nu au cultul muncii si nu inteleg responsabilitatea care vine o data cu contractul de munca…Orice varianta vor adopta angajatorii, pana angajatii nu sunt mandrii ca muncesc si nu inteleg rolul lor in societate (nu pot fi toti primari, bancheri, directori), nu isi asuma responsabilitatea un lucru bine-facut, vom vedea tot fete acre prin magazine🙂

    • citromostea Says:

      Ai perfecta dreptate. Romania mi se pare un pic o tara a frustratilor. Cred ca si daca ar fi in pozitii si pe posturile pe care si le doresc si acolo ar avea alte frustrari, nemultumiri, etc. Pacat. Nu stiu ce ar trebui facut pentru ca un pic lucrurile sa se schimbe.
      Suntem o tara de visatori si de frustrati. Suntem mici ca purecii, dar ne credem elefanti – unii dintre noi, nu toti.
      Plus cred ca inca nu ne-am lepadat de spiritul comunist. Pe vremea lui Ceasca vanzatorul era ca un rege peste supusi. Vanzatorul primea spaga pentru a vinde produsele cuiva anume, etc. Cu totii ne aducem aminte de cozile imense la care statea cand eram copii si dupa cand ajungeam la ghiseu ne spunea vanzatoarea ca nu mai e nimic de vanzare. Sincer cred ca unele vanzatoare au ramas tot pe ideea aceea, dar cu un aer mai democratic si in blugi.:)


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: